středa 21. září 2011

Vepřové se zázvorem a česnekem

Koupila jsem asi tak půl kila vepřového a přemýšlela, co z něj vykouzlit k obědu. Už v obchodě jsem se rozhodla, že ho udělám dušené a přikoupila jsem kynutý knedlík.

Plátky masa jsem po obou stranách osmahla na trošce tuku, pak trocha vody na podlití a sůl. Jako koření jsem použila česnek nakrájený na tenké plátky (tři stroužky) a čerstvý zázvor, nastrouhaný na jemno, množství o něco menší než malá lžička. Mohla jsem dát obojího i víc. Dusila jsem pod pokličkou skoro hodinu a půl, dokud maso nezměklo, občas jsem přidala vodu.

Úplně nakonec jsem omáčku trochu zahustila lžičkou škrobu rozmíchaného v 1 deci mléka a nasypala jsem do omáčky nasekanou petržel z mrazáku. Pokud by chuť omáčky byla fádní, je možné přidat ještě před zahuštěním trochu práškového česneku a pepř.

Podáváme s knedlíkem nebo s chlebem.

Žádné komentáře:

Okomentovat