pondělí 19. září 2011

Cukrové zdobení

Pečivo pro slavnostní příležitosti, třeba vánoční cukroví, to musí být nejen dobré, ale taky musí krásně vypadat. Když byli moji synové malí, snažila jsem se, aby cukroví bylo hodně barevné. Polévala jsem ho bílou nebo tmavou čokoládou a nalepovala do něj barevné bonbóny, jako jsou lentilky (které pak synáčkové odlupovali, snědli a těsto nechali být).

Barevné cukrové ozdoby se dají koupit v supermarketu, ale jsou dost drahé. Zajímalo mě, jestli se něco podobného dá udělat i v domácích podmínkách. Připravila jsme bílou cukrovou polevu, stejnou, jako se používá na zdobení perníčků.

Recept je jednoduchý: potřebujeme syrový bílek z vajíčka, přidáme do něj trochu citrónové šťávy a pak postupně přidáváme prosátý moučkový cukr tak dlouho, až dostaneme polevu, která je dost hustá na to, aby se neroztékala, ale zase nesmí být příliš tuhá. Poleva se dá obarvit potravinářskými barvivy.

Pak jsem vzala igelitový sáček, dala jsem do něj polevu tak, aby byla v jednom rohu, ten růžek jsem opatrně ustřihla a vytékající polevou se dá malovat. Dělala jsem různé tvary na pečicí papír. Vzniklé ozdůbky se nechají dobře uschnout, spíš dny než hodiny, pak se dají nožem opatrně odlupovat a nalepovat na cukroví nebo třeba dort. Buď je můžeme přilepit stejnou cukrovou polevou, nebo je prostě vlepíme do čokoládové polevy

Žádné komentáře:

Okomentovat