čtvrtek 17. ledna 2013

Klub cestovatelů, etnická restaurace a čajovna v jednom

Při svém vyhledávání nových čajoven jsem měla jeden “restík”, věděla jsem o čajovně Karavana na nábřeží Vltavy jen kousek od Národního divadla, ale ještě jsem tam nebyla. Musela jsem to napravit. Nebyla jsem ovšem sama, měla jsem s sebou patnáctiměsíčního chlapečka , syna mojí kamarádky a taky jsme měli jen asi hodinu času, takže to moje zkoumání trochu omezovalo.

Chodit s malými dětmi do čajovny mi připadá jako dobrý nápad. Nekouří se tam a skoro vždycky je tam prostor na to, kde mohou lézt nebo se povalovat, což je pro mě daleko příjemnější, než způsobné sezení na židli. V této čajovně mají velké a vysoké dvoustupňové pódium, což bylo pro chlapečka výzvou a pořád lezl nahoru a dolu. Takže zatímco já odpočívala, on se docela nadřel J

Jen je potřeba dohlédnout, aby na sebe dítě čaj nezvrhlo. V tomto věku už dokáže pochopit, co znamená, když řeknu, že je to horké, navíc si čaj odkládám tak, aby na něj chlapec nedosáhl. Čaj mu nikdy nedávám, protože často bývá dost povzbudivý a pro tak malé dítě se podle mě rozhodně nehodí. Mohl by dostat leda tak ovocný čaj, ale ten zase nemám ráda já.

Čaj jsem si nevybírala z lístku, ale rovnou jsem se zeptala muže u baru, co mají nejčerstvějšího. U čajů – hlavně u těch kvalitních – je čerstvost dost důležitá. Navíc si myslím, že když tam ten člověk pracuje, tak nejlépe ví, co mají nejlepšího. Pak jsem si ještě vzala čajově-jídelní lístek, protože jsem chtěla něco malého k zakousnutí a samozřejmě něco, co bych mohla dát i svému malému společníkovi.

Výběr jídel mě dost překvapil. Jednak svou pestrostí, jednak docela roumnými cenami. Vybrala jsem si sladkou rýži s rozinkami a kardamomem, ale bohužel ji neměli připravenou. Takže jsem nakonec zvolila obyčejnou pitu – placku, se kterou byl chlapeček naprosto spokojen. Pita je vlastně orientální chleba, často se podává nějak ochucená nebo jako příloha k jídlu, ale pokud je samotná, můžete ji dát i malému dítěti bez obav z neznámých ingrediencí.

Odcházela jsem s pocitem, že se sem určitě ještě musím vrátit a to hlavně na jídlo. Láká mě hlavně jejich nabídka ochutnávky malých porcí několika jídel za 119 Kč. A také bych ráda navštívila nějakou přednášku nebo představení orientálních tanečnic.
Takže návštěvu v této čajovně určitě doporučuju.

Žádné komentáře:

Okomentovat