pondělí 18. března 2013

Prodejna zdravé výživy na Smíchově

V Praze na Smíchově jsem objevila prodejnu zdravé výživy a ekologické drogerie. Přesnější by bylo říct, že jsou to dvě prodejny, v ulici je prodejna s potravinami, ve dvoře s drogerií. Do té druhé si chodím pro ženšen, dnes jsem se rozhodla nakouknout i do té druhé, s potravinami.
V poslední době jsem se doslechla o plodině zvané quinoa, která je prý mimořádně výživná. Chtěla jsem ji vyzkoušet. Kromě toho jsem koupila ještě amaranth, další druh obiloviny, která prý má velkou budoucnost. Třeba proto, že je bezlepková nebo pro vysoký obsah bílkovin.
Pak jsem se rozhlížela ještě dál. Měli i čerstvou zeleninu, mléčné výrobky a pečivo. 
Nejvíc mě ale okouzlily čokolády. Miluju čokoládu, i když je to ta obyčejná ze supermarketu. Tady měli čokolády s různými příchutěmi, vybrala jsem si čokoládu s chilli. Zdánlivě nesourodá kombinace. Přiznám se, že když jsem ji ochutnala, nebyla jsem z ní tak nadšená.
Mám slabost pro čaje, těch tu taky mají spoustu, vybrala jsem jeden na dobrou náladu, i když jinak bylinkové čaje moc nepiju. Obsahuje řadu bylinek běžně roustoucích i u nás, některé dokonce máme na zahrádce. Chutnal příjemně a to i bez cukru.
Nakonec jsem objevila ještě semínka. Většinou běžná zelenina, ale byla tam i vodnice, což je zelenina málo známá, tudíž vhodná k experimentování. Takže ta putovala do košíku taky.
Ještě se vrátím k tomu ženšenu, který prodávají v prodejně ve dvoře. Náhodou jsem na internetu narazila na stránku, která ženšen velmi chválila. Byla to stránka jednoho přírodovědce, který mě zaujla tím, jak všechno zkoumal, ke všemu si hledat už publikované práce a pečlivě se snažil o objektivní vědecký přístup. Pro ženšen má takovou slabost, že ho dováží z Tchajwanu do Čech a prodává ho jako po internetu, tak i v obchodech. Mimo jiné i v tom smíchovském. Mají dva druhy, mladý a starý (šestiletý). Ten starší stojí cca 500 Kč za balení, hodí se tehdy, když je třeba vylepšit zdravotní stav. Ten mladý stojí asi tak polovičku, je vhodný pro zdravého člověka.
Ženšen skutečně funguje. Na mě působí tak, že se cítím tak nějak soustředěnější, přitom ale nejsem přehnaně nabuzená. I když i to už se mi stalo, když jsem to se ženšenem přehnala. Na obalu doporučují dávkování někde kolem jednoho gramu, což je tak plátek nebo dva. Je třeba je povařit nebo vylouhovat ve vodě, dá se z něj pak udělat čaj, přidá se do polévky nebo se nakládá do alkoholu.

Žádné komentáře:

Okomentovat