pondělí 18. března 2013

Olej nalít nebo rozprášit

Před řadou let jsem u jedné kamarádky v Anglii viděla zajímavou věc: olej ve spreji. Díky tomu se velmi dobře dávkoval, zvlášť třeba na pánev ho stačilo dát velmi málo. Pro někoho, kdo se snaží zhubnout, je to skvělá věc. U nás jsem to sice neviděla, ale nepochybuju o tom, že s trochou snahy bych podobný olejový sprej v obchodech našla.
Otázka ovšem je, kolik bude stát a jestli si můžu vybrat, jaký olej uvnitř bude. Nehledě na to, že ekologicky uvědomělý spotřebitel (=já) se na spreje dívá s podezřením, přece jen mají špatnou pověst – freony a podobně.
Trochu jsem zabrouzdala na internetu a našla jsem ho, ale cena je dost vysoká, nejméně 125 Kč za 300 ml.
Napadlo mě, jestli by šlo olej rozpračovat pomocí takového zařízení, které se používá třeba na květiny. Jestli se olej bude chovat stejně jako voda, jestli tu trysku třeba neucpe. Rozhodla jsem se to vyzkoušet. Vzala jsem láhev, kterou používám na rosení květin, dala jsem do ní trošku oleje a ono to fungovalo!
Takže teď se chystám pořídit si lahev a rozprašovač, který budu používat právě a pouze jen na ten olej. Využiju ho při dušení na pánvi, kam díky němu dám méně tuku, ale i když peču brambory a potřebuju je rovnoměrně omastit. Další možnost je vysprejování formy na bábovku nebo pánve na palačinky. Nebo při grilování, tam by se taky hodilo dát jen malinko oleje, ale pěkně rovnoměrně ho rozprostřít po mase nebo po grilovacím roštu.

Žádné komentáře:

Okomentovat