pondělí 18. března 2013

Country Life – prodejna zdravé výživy

Prodejna Country Life sídlí v Praze v Jungmannově ulici 1 v Praze jen malý kousek od Václavského náměstí. V přízemí je obchod, kde si můžete koupit potraviny s sebou domů nebo si vyšplháte po schodech do mezipatra, kde je posezení a tam si můžete odpošinout a najíst se. Country Life na této adrese je už hodně dlouho, určitě už nejméně patnáct let, aspoň co se pamatuju, ale dlouho jsem tu nebyla. Zajímalo mě, o co se to tu změnilo.
Nabídka zahrnuje všechny možné potraviny, hlavně takové, které se spojují se zdravou výživou. Namátkou, co mě teď napadá: obiloviny -  bulgur, kuskus, luštěniny – cizrna, fazole, čočka, mléčné výrobky i náhražky mléčných výrobků pro alergiky, bezlepkové výrobky, mořské řasy, sušené ovoce, pečivo, čaje, koření nebo semínka. Jako doplněk je ekologická drogerie Ecover.
V poledne tu mívají i teplé jídlo, já jsem sem přišla po čtvrté hodině odpoledne, to už bylo snědeno. Ještě bylo nějaké pečivo, k tomu jsem si dala čaj, sušená rajčata (docela příjemná chuťovka) a ořechovou tyčinku. Samozřejmě jsem si s tím šla sednout nahoru na pódium, kde je pár stolků se židlemi a také WC. Není tam obsluha, takže si všechno musíte koupit dole a donést nahoru. Možná by stálo za to dát tam alespoň horkou vodu s tím, že čaj a kelímek si člověk koupí dole, ale nosit kalíšek s horkou tekutinou po strmých schodech – zvlášť když má člověk ještě tašku nebo vede dítě – je docela nešikovné.
Spousta ze surovin, které tady prodávají, má v Čechách malou tradici a málokdo je umí připravovat, takže podobné prodejny plní do jisté míry i vzdělávací účely, protože lidé se samozřejmě ptají, jak a k čemu se to či ono hodí. Když jsem objevila letáčky s recepty, udělalo mi to radost a hned jsem začala probírat a hledat, co vyzkouším. Zaujal mě recept na falafel, což jsou placičky z cizrny, pečené nebo smažené. Neobsahují vajíčko ani maso, hlavní surovinou je cizrna a pak zelenina a koření. Cizrna stojí (podle letáčku, je možné, že v něm byla nižší akční cena) 33 Kč za půlkilové balení, recept na falafel vyžaduje 200 g pr čtyři osoby, to je asi tak 13-14 korun. K tomu cibule, koření a trochu oleje. Ať počítám, jak počítám, tak mi to připadá jako mimořádně levný recept.
Většinou považujeme potraviny z podobných prodejen za drahé ve srovnání s běžným jídlem v běžných potravinách, ale zdá se, že při troše přemýšlení se dají najít i velmi levné varianty. Ještě ten falafel musím vyzkoušet, abych zjistila, jestli je to také dobré, protože i to nejlevnější jídlo je příliš drahé, pokud nám nebude chutnat.

Žádné komentáře:

Okomentovat