úterý 26. března 2013

Návštěva v Mamacoffee

Mamacoffee je síť pražských kaváren, která se hlásí k férovému podnikání – tedy nešidit ani zákazníka ani dodavatele.

Spousta zemědělců a výrobců v chudých zemích je totiž obchodníky odtlačena k nesmyslně nízkým cenám, které je nutí tvrdě pracovat i s celou rodinou včetně dětí a přitom si vydělají sotva na holé živobytí. To, že děti budou chodit do školy a budou mít šanci na lepší budoucnost, zdaleka není samozřejmé. V podstatě naše příjemné a dostupné ceny jsou vykoupeny nouzí a chudobou těchto lidí. Připadá vám to fér? Mně tedy ne. Proto je mi sympatické, když se někdo snaží ty ceny narovnat a zaplatit svým dodavatelům přiměřenou cenu. I když to znamená, že mě káva nebo čaj bude stát dvakrát nebo víckrát tolik. V mém měsíčním rozpočtu to neudělá tak velkou částku a přitom a jako odměnu mám pocit, že dělám dobrou věc, že se nějak podílím na tom, aby byl svět o něco lepší.

Když jsem přišla v pátek dopoledne do Mamacoffee v pražské Vodičkově ulici, převapilo mě, kolik je tam lidí. Kavárna je dvoupatrová, v přízemí už jsem nísto nenašla a musela jsem jít do horního patra, odkud je mimochodem hezký pohled na protější Novoměstskou radnici. Spousta lidí sem chodí potkávat se s ostatními, najíst, napít, ale bylo tu taky dost lidí s notebooky. Sluchátka na uších a mohli klidně pracovat. Mají tady totiž wifi připojení. Heslo k němu bývá napsané křídou nahoře na tabuli, kam píšou aktuální nabídku.

Dala jsem si zelený čaj a zelenou sušenku. Tak říkám pistáciovým sušenkám, které mi velmi chutnají. Určitě bych si vybrala i z jídel, měli mrkvovou polévku s koriandrem, bulgur, pečené brambory, rattatouille a pár dalších jídel, ale měli jsme s partnerem v úmyslu obědvat v cestovatelském klubu, takže jsem se spokojila jen s tou malou sladkostí.

Zaujaly mě také fotografie v zadní části kavárny. Jejich autorkou je Pavlina Schultz. Fotky reálných míst, ale nafocené natolik neobvykle, že z dálky mi připadaly spíš jako abstrace.

Návštěvu v Mamacoffee rozhodně doporučuju. Když vám káva bude chutnat, můžete si ji také odnést domů, umelou vám ji přesně tak, jak si budete přát.

Provozovny Mamacoffee jsou v Praze na několika místech:

Vodičkova – to je ulice, která spojuje Václavské a Karlovo náměstí, kavárna je skoro na konci naproti Novoměstské radnici. Je to právě ta kavárna, kterou popisuju ve tomto svém článku.

Náměstí Jiřího z Poděbrad. Když stojíte před kostelem uprostřed náměstí, najdete ji po levé straně náměstí.

Nově je otevřená provozovna v Karlíně, ještě jsem tam nebyla, takže nemůžu poskytnout žádné informace.

V Londýnské blízko náměstí Míru je další kavárna, ta má i krásné posezení venku.

Na Letné sídlí Mamacoffee v Čechově ulici číslo 1, i ta má venkovní zahrádku.

A jedna další je v Korunní ulici na Vinohradech, tam jsem taky ještě nebyla.




Žádné komentáře:

Okomentovat