čtvrtek 12. dubna 2012

Farmářské trhy

V posledních dvou letech se velmi rozmohly farmářské trhy a já tomu trendu fandím. Farmářské trhy jsou podle mě výrazem toho, že je mezi námi dost lidí, kteří už se nespokojují s mizernou kvalitou potravin ze supermarketů, ale chtějí si aspoň občas koupit taky kvalitní jídlo. Druhá věc je, že nákupem na farmářském trhu podporujete nějakého českého producenta, výrobce nebo zemědělce.
Nedávno se u nás objevil nedostatek vajec. Ukázalo se, že jsme vlastně na dovozu vajec závislí, že nejsme schopni jich vyprodukovat dostatek. Takže taková základní potravina, bez které se česká kuchyně neobejde a my je dovážíme. Předpokládám, že pro mnoho chovatelů, i těch, kteří mají slepice jen pro svou potřebu, zvýší počet slepic a že se produkce vajec – českých vajec z českých chovů – zase zvýší.
Spíš mě napadá, v čem ještě jsme nesoběstační. Loni nebo předloni to byl česnek. Vozilo se cosi bez chuti a zápachu z Číny. Chápu, že banány nebo citróny se u nás pěstovat nedají, ale u plodin, které jsou v našich klimatických podmínkách doma, u těch mi to přijde divné a nelíbí se mi to.
Jsou mi sympatické snahy vypěstovat si svoje jídlo u nás a také podpořit někoho, kdo to dělá poctivě. Když chodíte na farmářské trhy pravidelně, najdete si tam ty svoje oblíbené prodejce. A ti si přece jen rozmyslí šidit svoje zákazníky, když se s nimi setkávají osobně.

Žádné komentáře:

Okomentovat