pondělí 30. dubna 2012

Co už mi na tom balkóně roste?

Koupila jsem si další bylinku – majoránku. Moje zahrádka na balkóně k dnešnímu dni vypadá takto:

Rajče. Koupila jsem už dost velkou sazenici a to rajče už mi začalo kvést. Ještě mám připravenou jednu nádobu, chtěla bych nějaké žluté rajče, třeba takové malé žluté hruštičky. Ochutnala jsem se loni a chutnaly mi.  

Dvě papriky, jedna z nich je prý sladký kozí roh. Znám kozí rohy jen ostré, takže jsem na ni opravdu zvědavá. Ještě tři malinké pálivé papričky si tam pěstuje můj starší syn, milovník ostrých jídel.

Čtyři cibule. Ty jsem dala do květináčů k rajčatům a paprikám, prý mají protiplísňové účinky.

Špenát a ředkvičky. Jsou docela nahusto ve velké nádobě a nějak moc se jim tam nedaří.

Hrášek. Už má asi deset centimetrů, už bych mu měla dát nějkaou oporu, po které se bude pnout.

Dvě fialové kedlubny. Sazeničky stály jen 2,50, tak jsem je na zkoušku vzala.

Salát. Koupila jsem sazeničky hodně levně. Salát mám ráda a nijak netrvám na tom, že musí vytvořit hlávky, klidně ho budu obírat po listech.

Pak už mám také docela slušnou sbírku bylinek:

Máta – tu chtěl syn, nevím, jaké s ní má záměry.

Koriandr. Nikdy jsem ho nepoužívala, tak ho chci vyzkoušet.

Pažitka. Tu mám ráda, chodím ji jen tak oždibovat.

Majoránka. Tu sem přinesla dneska. Patrně jediná bylinka, která se finančně aspoň trochu vyplatí, protože se dá nasušit a hlavně proto, že se v české kuchyni používá opravdu hodně. Když se stříhá, tak se prý rozkošatí a obrůstá ještě víc.

Květiny tam moc nemám, dávám přednost jedlým rostlinám, ale u jedné fialové macešky jsem udělala výjimku, ta se mi moc líbila. Krásně se rozrůstá a kvete ostošest.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat