úterý 13. března 2012

Jak dostat na balkón co nejvíc rostlin?

Už jsem tu psala, že toho chci letos vypěstovat na bakóně mnohem víc, než loni. (Mimochodem loni jsem tam měla jen bylinky a jedno rajče. To nebude těžké překonat. )
Jenže kam to všechno dám? Poskládat všechny rostliny na zem vedle sebe nebo na starý stůl, který tam teď je, to asi nebude ono. Navíc na balkóně sušíme prádlo, takže zaskládat podlahu není moc dobrý nápad.
Nejlepší by bylo využít nějak těch stěn. Nejjednodušší by bylo popnout je hráškem nebo něčím podobným. Jenže já chci pěstovat i něco jiného, než je hrášek. Šlo by nějak umístit nádoby s rostlinami na stěny? Na internetu jsem viděla něco, co vypadalo jako velký kapsář z pevné fólie. V kapsách byla zemina a v ní rostliny. Nápad dobrý, ale asi taky drahý. Zkusila jsem hledat na internetu, něco jsem našla, ale jak jsem čekala, bylo to dražší, než by se mi líbilo. Napadá mě, jestli by šlo vytvořit nějakou kovovou síť nebo mříž, tu upevnit na zeď a na ni pak zavěšovat nádoby s rostlinami. To by taky asi nebylo nejlevnější. Leda možná kdyby měl člověk k dispozici kousek nějakého pletiva, zbytek z plotu nebo tak něco. A hlavně pevně přidělat ke stěně. Nádoby s rostlinami jsou dost těžké a rozhodně by se mi nelíbilo, kdyby mi celá ta konstrukce spadla. Tím spíš, pokud bych byla náhodou u toho.
V mém případě se nabízí možnost připevnit celou věc k hákům na věšení prádla,- které jsou zapuštěné do zdi a vypadají, že něco vydrží.
Nebo mě napadá další možnost – udělat dole něco jako nohy nebo opěrky, které by nesly váhu té kontrukce a pak by to riziko pádu bylo menší.
Trochu jsem se porozhlédla na internetu a objevila jsem vertikální zahrady. Nejsou tedy určené pro pěstování zeleniny, spíš je to dekorativní záležitost, která má ozelenit nudné plochy ve městě a ozelenit ho. Což je pro psychiku městského člověka určitě vlemi důležité. Jenže mě teď nejde o psychiku, mě jde o žaludek a o to, jak ho naplnit chutnou, vlastnoručně vypěstovanou zeleninou.
Ještě nad tím budu muset popřemýšlet, až zjistím víc nebo dostanu nějaký nápad, podělím se tady na blogu.

Žádné komentáře:

Okomentovat