neděle 25. listopadu 2012

Originální článek o vánocích?

Originální článek o vánocích?Na všech blozích se teď objevují články o adventu, vánocích, pečení, úklidu a nakupování dárků. Až z toho mám divný pocit, že jsem pozadu, když netvořím podobné články. Jenže o čem psát? Nabídnout stopadesátý recept na linecké? Psát o vánočních tradicích, které jsou tak známé? Nápady na vánoční dárky? To už spíš. Jenže já bych spíš sama nějaké tipy uvítala. Obdivuju ženy, které mají už dva nebo tři týdny před vánoci nakoupeno a zabaleno. Vánoce mají své kouzlo mimo jiné proto, že jsou stále stejné. Že se na nich mění jen málo. je to tradice a zvyk, který nás pojí s minulostí. Alespoň u nás to tak je. Používáme desítky le staré ozdoby, které jsme mívali na stromečku ještě jako děti (a některé pamatují ještě mojí babičku nebo prababičku). Porcelán a příbory jsou po partnerově babičce, taky už jsou hodně staré, i když stále v bezvadném stavu. Vytahujeme je jen na vánoce, takže je to opravdu výjimečné, ale pokaždé se nám uleví, když porcelán bezpečně uložíme zpátky bez toho, aby se něco rozbilo. Další tradicí, kterou bych jen nerada měnila, jsou vánoční a předvánoční návštěvy. Moje nejbližší rodina bydlí v jednom městě, takže se vídáme často, přesto je to o svátcích jiné. Také pohodovější.Napadá mě jeden vánoční zvyk, bez kterého bych se klidně obešla a to je vánoční úklid. Nikdy mě to zvlášť nebavilo, navíc v zimě, když člověk přijde z práce a venku už je šero, tak se tím spíš do ničeho nechce. Naštěstí můj partner netrvá na přehnaném úklidu, to bych totiž mohla začít uklízet i jeho věci a to by ho určitě nenadchlo. Takže úklid ano, ale nic přehnaného. Ani se zdobením to nepřeháníme. Když byly děti malé, vyráběli jsme ozdoby a zdobili, ale dnes už tolik ne. tím spíš, že jsou to kluci a ti si na dekorace zrovna moc nepotrpí.Jídlo! To je to pravé, co u nás tvoří vánoční atmosféru. Jak jinak, mám doma tři velké chlapy. Tak jak úklid mě nijak zvlášť nebaví, tak vaření naopak. Vaření je pro mě příjemná činnost s bezva výsledkem. Ráda vymýšlím i nové věci, i když na ty vánoce se držím osvědčené klasiky. Kapr, salát, rybí polévka, k obědu černý kuba. Těším se i na ty volné dny potom. Budeme doma, nebudeme nikam spěchat a užijeme si jeden druhého. V posledních měsících si vážím toho, když jsou moje děti s námi, protože už jsou dospělé, jeden studuje v Praze, druhý dojíždí do práce a těch dnů, kdy se všichni sejdeme u večeře, těch už je dost málo. Občas vidím třeba na internetu pokusy o to, jak dodat vánocům originální a moderní šmrnc. Třeba umělý vánoční stromeček růžový (místo zelené). Nebo losos místo kapra. Proč ne, když se to někomu líbí. Naše rodina je o vánocích spíš konzervativní, i když se jinak považujeme za moderní lidi.

Žádné komentáře:

Okomentovat