úterý 17. února 2015

Černý kořen


​Černý kořen, jinak se mu taky říká hadí mord španělský, jsem koupila v Albertu. Jsem zvědavá a tuhle zeleninu jsem ještě neochutnala, takže když byl ve slevě, sáhla jsem po něm.
Jsou to takové tenké kořeny s jemnou černou slupkou, pod ní je bílá dužina. Chuť je mírně nahořklá, docela příjemná. Při zlomení roní bílé mléko.
Dlouhý kořen jsem rozlomila na tři díly a uvařila ve vodě. Stačilo 10 minut, dokud kořeny nezměkly. Slupka šla pak snadno stáhnout.
Podruhé jsem kořeny nejdřív oloupala, teprve pak jsem je povařila.
Dala jsem si je jen s trochou másla, abych je ochutnala a bylo to dobré.
Do pěstování černého kořene se mi moc nechce, protože zabere záhon na celou sezónu, vyžaduje hluboké prokypření a taky by se při sklizni mohl snadno polámat.

Na youtube jsem našla videa o tom, jak se vaří černý kořen. Bohužel jen v angličtině:
https://www.youtube.com/watch?v=S6GCleUukqY
https://www.youtube.com/watch?v=_x-vG7tZoZg


Na jednu věc jsem ale zapomněla: vyfotit si ho. Proto jsem si vypůjčila obrázek z wikipedie, nebojte, není ukradený, autor dovoluje jeho bezplatné použití.

Žádné komentáře:

Okomentovat